Excuses, betere communicatie en mogelijk een gratis nummer bij Jobinder. Dat was de uitkomst van het interpellatiedebat dat Dongeradeel Sociaal vanavond had aangevraagd in de raadsvergadering over de nieuwe mobiliteitscentrale in Noardeast-Fryslân.
Bijzonder was dat wij ’s middags nog een nieuwsbrief ontvingen met een opsomming van zaken die mis waren gegaan en die aangepakt waren of worden aangepakt. Ook tot vanmiddag bereikten ons berichten van mensen die excuses kregen aangeboden. Is er een verband? Wij weten het niet, maar het haalde wel de angel uit het debat.
De nieuwsbrief ging in op veel vragen die wij hadden n.a.v. klachten die wij de afgelopen weken hebben ontvangen. Tijdens het debat gaf wethouder Pytsje de Graaf aan dat het ‘sa net moatten hie’ en dat zij er ook erg mee in haar maag had gezeten. Maar de grootste lekken zouden nu boven zijn.
Daarnaast beloofde zij de communicatie naar de gebruikers toe te zullen verbeteren en zich, op ons verzoek, in te zullen zetten voor het gratis maken van het telefoonnummer van Jobinder.
Tot slot legde zij uit dat de toegenomen kosten van het vervoer te maken hebben met het gelijktrekken van de tarieven tussen de verschillende gemeentes en een inflatiecorrectie die de laatste jaren niet is toegepast.
Dongeradeel Sociaal hoort graag of de wethouder inderdaad gelijk heeft en de grootste lekken boven water zijn. Eventuele klachten moeten natuurlijk bij Jobinder gemeld worden, maar horen wij ook graag. Wij maken er dan eveneens werk van!
Lees hier de nieuwsbrief van Jobinder
Lees hier de aanvraag voor het interpellatiedebat
Reageren? Discussieer mee op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/sociaalinnef/posts/949406228549439
Lees hier het artikel op Omrop Fryslân en beluister de reactie van Jouke Douwe de Vries
https://www.omropfryslan.nl/nijs/785128-wethalder-de-graaf-klachten-oer-ferfier-jobinder-nimme
Foto: RTV NOF